ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Witam serdecznie. Dzis po raz kolejny mam problem z ebay.de  W skrócie sprzedałem przedmiot, wyslałem, kupujacy odebrał, i otworzył sprawe ze nie jest oryginalny, choć pisałem na aukcji że to replika. Napisałem kupującemu niemcowi, że w ramach gestu dobrej woli oddam mu połowę ceny. Niestety ten nie odpisał tylko eskalował sprawę do ebay.de, gdzie oczywiście jak zawsze po raz kolejny ją przegrałem.Napisałem sprzeciw od decyzji ebay.de, i znów przegrałem:D  Kupujący ma towar, moje pieniądze. Do tego nie zwrócono mi prowizji za sprzedaż, ebay.de już w ogóle nie odpisuje. Polski ebay umywa ręce.

 

Czy w takim wypadku zrobić? Kwota spora bo razem z opłatami za sprzedaż to koszt ok 1600 zł 

Wiadomość 1 z 9
ostatnia odpowiedź
8 ZAAKCEPTOWANYCH ROZWIĄZAŃ ()

Zaakceptowane rozwiązania

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

nie rozumiem jak ebay oddał mu pięniądze ? przecież najpierw klient musi odesłać przedmiot z powrotem do Ciebie dopiero wtedy ebay może oddac klientowi kase.

Z tym że jełop nie przeczytał aukcji i myślał że kupuję orginalny przedmiot to nie wygrasz, to nie ma najmniejszego znaczenia, znaczenie ma że gościowi  nie odpowiada ten przedmiot a ebay ma w d..pie powód.

Kasa zbyt duża żeby odpuścic, napisz klientowi że skoro ma kase z powrotem to jest zobligowany do zwrotu towaru , jeżeli nie będzie odp postrasz go sądem... zazwyczaj działa

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 2 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

EBAY nie czeka....

 

sprzedawca z PL jest na straconej pozycji

 

trochę inaczej jest z PayPalem  bo u nich jeszcze coś można ugrać ....

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 3 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

od pewnego czasu klient nie musi zwracać przedmiotu,wystarczy że napisze że zwrot jest zbyt kosztowny,ryzykowny lub nie musi nic pisać oprócz tego że sprzedawca go oszukał.

Miałem już taki przypadek,spór o nieoryginalny przedmiot,kupujący twierdził że oryginał nie ma plastikowej podkładki,okazało się że producent dokonał zmiany.Teraz już każdy przedmiot ma plastikową podkładę.

Sprzedawca nie ma możliwości udowodnienia swoich racji,tzw "centrum rozstrzygania" przypomina dawne "sądy kapturowe"

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 4 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Dzięki za odpowiedź. Cały czas kontaktuje się z ebay.de bo Polski ebay juz nie odpowiada xD

 

W ich odpowiedzi cały czas słyszę że jest im przykro.

 

Potem piszą, że kupujący zobowiązał się na moją prośbę odesłać towar. Kontaktowałem się z nim straszyłem europejskim nakazem zapłaty sądem, nic olewka

 

Napisałem do ebay że żądam zwrotu towaru od kupującego, a od ebay zwrotu prowizji (prawie 100 zł)

 

Odpowiedź: Nie możemy zwrócić prowizji. Ich uzasadnienie:  nie mam pojęcia, po prostu nie mogą xD Śmiech na sali podchodzę do sprawy poważnie, ale jak mi odpowiadają to ryje przed monitorem, ale nie wiem czy ze śmiechu, czy z żalu 

 

Nie sa w stanie  zwrócić mi prowizji od niesprzedanego przedmiotu, który nawet do mnie nie wrócił. Darowałbym już ten temat, ale ta prowizja nie daje mi spokoju. Pociągnę sprawę jak najdłużej. Jeżeli nic nie ugram - Udopwiedni list do siedziby ebay.de pocztowy

 

Brak odpowiedzi = cywilno prawny, bo mam dość, od razu uwzględnie kilka innych spraw 😄 

 

Łącznie przez serwis ebay i paypal straciłem coś koło +- 5000PLN Tak to wygląda 

 

Pozdro! 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 5 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

no ja uwazam za za bradzo na ebay zarobic sie nie da... bo po pierwsze chca tam kupowac za bezcen po cenach mocno okazyjnch 

+ duzo przekretow i naciagania sprzedawców, zwroty na koszt sprzedawcy + system rozstrzygania sporow ktory zawsze jest na niekorzysc sprzedajacyh ( a juz wogole sprzedawca z polski to juz chyba z definicji jest przegrany)

Tak praktycznie to nie mozna tam nawet dopuscic do sporu - bo spor sprzedajacy zawsze przegra a za kazdy otwarty przeciwko tobie problem lub spór dostajesz punkty karne a za wygrany spór przez kupujacego dodatkowe punkty karne.  Wiec tak naprawde  jak kupujacemu cos sie nie  podoba to nie masz nic do gadania. Bo nawet za probe udowodneinia ze masz racje to dostajesz punkty karne , sprzedawca praktycznie zawsze przegrywa wiec to ogolnie nie ma sensu bo przy probie wyjasnienia czegokolwiek to dostaneisz tylko dodatkowe punkty karne za ktore pozniej na twoje konto zakladane sa limity lub wogole ci je zamkną.

Tak wiec nie pozostaje nic innego jak to zaakceptowac i dac sie dymac od czasu do czasu - trzeba miec ta swiadomosc ze kupujacy i ebay beda cie dymac.

Ebay nawet nie przestrzega zasad ktore sam ustalił dla siebie - np maja napisane ze moga przedluzyc czas oczekiwania na dostawe gdy bedzie oficjalny komunikat o opoznieniach - w moim przypadku ja im to pokazywalem ze przeciez maja to wpisane ze tak powinno byc i ze są oficjalne komunikaty firm przewozowych o opoznieniach ale oni to mieli gdzies. 

Tylko wysyłali mi jakies automatyczne odpowiedzi z szablonu.

 

Ewentulanie gdybys mial dostep do przemiotów np w cenie 1 usd ktore dobrze beda sie sprzedawac po 10 usd lub wiecej
Wtedy to ok jeżeli one dobrze by sie sprzedawały i marża była była by na takim poziomie.

 

A tak to co najwyzej w miare sprawdza sie to przy sprzedazy niepotrzebnych rzeczy....

 

 

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 6 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Ja sugeruje jakiś zbiorowy pozew przeciwko ebay.pl wytoczyc spore działa, i odzyskać swoje pieniądze.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 7 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Dostałem odpowiedz od niemieckeigo seriwu ebay, że skontaktowali się z kupującym, i kazali mu zwrócić przedmiot do mnie. Ebay poniesie koszt wysyłki. Zobaczymy co z tego wyniknie, domniemam, że dostane drewnianą sklejkę w paczce, zobaczymy 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 8 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2011/83/UE
z dnia 25 października 2011 r.

 

Art.16
Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

Jest tam trochę wyjątków, m.in sprzedaży na aukcjach publicznych, wahań kursów, przedmiotów kosmetycznych.

 

Artykuł 25
Bezwzględnie wiążący charakter dyrektywy.
O wiążącym charakterze dla państw członkowskich -czyli większości z nas


Proponuję poczytać, a w mailach dot. sporów po prostu wpisywać info-jeśli argumenty klienta mogą zostać uznane za bezpodstawne i podać mumer i art. dyrektywy. Te cegły w paczkach, kombinacje z zaginięciem towaru,straszenie negatywami zaczynają przypominać kabaret.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:pl:PDF

-------------------------------------------------------------

Jest jeszcze jedna Dyrektywa- nie wiem tylko na ile powyższa przejeła jej Artykuły:


Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 97/7/WE z dnia 20 maja 1997
dotycząca ochrony konsumentów w umowach zawieranych na odległość (OJ 1997, L 144, 19.)

 

Wyklucza ona możliwość zwrotów w przypadku zakupu na licytacji i określa jasno,że podmioty pośredniczące -czyli ebay Allegro nie są stronami w takim sporze.

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 9 z 9
ostatnia odpowiedź
8 ODPOW. 8

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

nie rozumiem jak ebay oddał mu pięniądze ? przecież najpierw klient musi odesłać przedmiot z powrotem do Ciebie dopiero wtedy ebay może oddac klientowi kase.

Z tym że jełop nie przeczytał aukcji i myślał że kupuję orginalny przedmiot to nie wygrasz, to nie ma najmniejszego znaczenia, znaczenie ma że gościowi  nie odpowiada ten przedmiot a ebay ma w d..pie powód.

Kasa zbyt duża żeby odpuścic, napisz klientowi że skoro ma kase z powrotem to jest zobligowany do zwrotu towaru , jeżeli nie będzie odp postrasz go sądem... zazwyczaj działa

Wiadomość 2 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

EBAY nie czeka....

 

sprzedawca z PL jest na straconej pozycji

 

trochę inaczej jest z PayPalem  bo u nich jeszcze coś można ugrać ....

Wiadomość 3 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

od pewnego czasu klient nie musi zwracać przedmiotu,wystarczy że napisze że zwrot jest zbyt kosztowny,ryzykowny lub nie musi nic pisać oprócz tego że sprzedawca go oszukał.

Miałem już taki przypadek,spór o nieoryginalny przedmiot,kupujący twierdził że oryginał nie ma plastikowej podkładki,okazało się że producent dokonał zmiany.Teraz już każdy przedmiot ma plastikową podkładę.

Sprzedawca nie ma możliwości udowodnienia swoich racji,tzw "centrum rozstrzygania" przypomina dawne "sądy kapturowe"

Wiadomość 4 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Dzięki za odpowiedź. Cały czas kontaktuje się z ebay.de bo Polski ebay juz nie odpowiada xD

 

W ich odpowiedzi cały czas słyszę że jest im przykro.

 

Potem piszą, że kupujący zobowiązał się na moją prośbę odesłać towar. Kontaktowałem się z nim straszyłem europejskim nakazem zapłaty sądem, nic olewka

 

Napisałem do ebay że żądam zwrotu towaru od kupującego, a od ebay zwrotu prowizji (prawie 100 zł)

 

Odpowiedź: Nie możemy zwrócić prowizji. Ich uzasadnienie:  nie mam pojęcia, po prostu nie mogą xD Śmiech na sali podchodzę do sprawy poważnie, ale jak mi odpowiadają to ryje przed monitorem, ale nie wiem czy ze śmiechu, czy z żalu 

 

Nie sa w stanie  zwrócić mi prowizji od niesprzedanego przedmiotu, który nawet do mnie nie wrócił. Darowałbym już ten temat, ale ta prowizja nie daje mi spokoju. Pociągnę sprawę jak najdłużej. Jeżeli nic nie ugram - Udopwiedni list do siedziby ebay.de pocztowy

 

Brak odpowiedzi = cywilno prawny, bo mam dość, od razu uwzględnie kilka innych spraw 😄 

 

Łącznie przez serwis ebay i paypal straciłem coś koło +- 5000PLN Tak to wygląda 

 

Pozdro! 

Wiadomość 5 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

no ja uwazam za za bradzo na ebay zarobic sie nie da... bo po pierwsze chca tam kupowac za bezcen po cenach mocno okazyjnch 

+ duzo przekretow i naciagania sprzedawców, zwroty na koszt sprzedawcy + system rozstrzygania sporow ktory zawsze jest na niekorzysc sprzedajacyh ( a juz wogole sprzedawca z polski to juz chyba z definicji jest przegrany)

Tak praktycznie to nie mozna tam nawet dopuscic do sporu - bo spor sprzedajacy zawsze przegra a za kazdy otwarty przeciwko tobie problem lub spór dostajesz punkty karne a za wygrany spór przez kupujacego dodatkowe punkty karne.  Wiec tak naprawde  jak kupujacemu cos sie nie  podoba to nie masz nic do gadania. Bo nawet za probe udowodneinia ze masz racje to dostajesz punkty karne , sprzedawca praktycznie zawsze przegrywa wiec to ogolnie nie ma sensu bo przy probie wyjasnienia czegokolwiek to dostaneisz tylko dodatkowe punkty karne za ktore pozniej na twoje konto zakladane sa limity lub wogole ci je zamkną.

Tak wiec nie pozostaje nic innego jak to zaakceptowac i dac sie dymac od czasu do czasu - trzeba miec ta swiadomosc ze kupujacy i ebay beda cie dymac.

Ebay nawet nie przestrzega zasad ktore sam ustalił dla siebie - np maja napisane ze moga przedluzyc czas oczekiwania na dostawe gdy bedzie oficjalny komunikat o opoznieniach - w moim przypadku ja im to pokazywalem ze przeciez maja to wpisane ze tak powinno byc i ze są oficjalne komunikaty firm przewozowych o opoznieniach ale oni to mieli gdzies. 

Tylko wysyłali mi jakies automatyczne odpowiedzi z szablonu.

 

Ewentulanie gdybys mial dostep do przemiotów np w cenie 1 usd ktore dobrze beda sie sprzedawac po 10 usd lub wiecej
Wtedy to ok jeżeli one dobrze by sie sprzedawały i marża była była by na takim poziomie.

 

A tak to co najwyzej w miare sprawdza sie to przy sprzedazy niepotrzebnych rzeczy....

 

 

 

 

Wiadomość 6 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Ja sugeruje jakiś zbiorowy pozew przeciwko ebay.pl wytoczyc spore działa, i odzyskać swoje pieniądze.

Wiadomość 7 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

Dostałem odpowiedz od niemieckeigo seriwu ebay, że skontaktowali się z kupującym, i kazali mu zwrócić przedmiot do mnie. Ebay poniesie koszt wysyłki. Zobaczymy co z tego wyniknie, domniemam, że dostane drewnianą sklejkę w paczce, zobaczymy 

Wiadomość 8 z 9
ostatnia odpowiedź

ebay.de i oszustwo po raz kolejny

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2011/83/UE
z dnia 25 października 2011 r.

 

Art.16
Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

Jest tam trochę wyjątków, m.in sprzedaży na aukcjach publicznych, wahań kursów, przedmiotów kosmetycznych.

 

Artykuł 25
Bezwzględnie wiążący charakter dyrektywy.
O wiążącym charakterze dla państw członkowskich -czyli większości z nas


Proponuję poczytać, a w mailach dot. sporów po prostu wpisywać info-jeśli argumenty klienta mogą zostać uznane za bezpodstawne i podać mumer i art. dyrektywy. Te cegły w paczkach, kombinacje z zaginięciem towaru,straszenie negatywami zaczynają przypominać kabaret.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:pl:PDF

-------------------------------------------------------------

Jest jeszcze jedna Dyrektywa- nie wiem tylko na ile powyższa przejeła jej Artykuły:


Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 97/7/WE z dnia 20 maja 1997
dotycząca ochrony konsumentów w umowach zawieranych na odległość (OJ 1997, L 144, 19.)

 

Wyklucza ona możliwość zwrotów w przypadku zakupu na licytacji i określa jasno,że podmioty pośredniczące -czyli ebay Allegro nie są stronami w takim sporze.

 

 

Wiadomość 9 z 9
ostatnia odpowiedź