Standardy obsługi klienta

Witam. Chciałem zapytać czy każdy sprzedający zagranicą spotkał się z tym, że cięzko sprostać standardom obsługi ?

Sprzedaję od około 8 miesięcy, Niestety ostanio pojawił mi się komunikat - nie spełniasz standardów.

Główną przyczyną były sprawy o zwrot przedmiotu ponieważ jest niezgodny z opisem.

1. Wysłałem części które poszły w dwóch paczkach ze względu na znaczną wagę. Kupujący odebrał jedną i poprosił o zwrot ponieważ nie było kompletu. Dosłownie popołudniu dostał drugą paczkę i zamknął spór wyjaśniająć sprawę.

Niestety to już się liczy na moją niekorzyść.

 

2. Gośc kupił część a na drugi dzień napisał że on nie będzie naprawiał jednak tego samochodu i żeby anulować aukcję.

Wysłałem mu anulowanie aukcji i jako powód że się rozmyślił kupujący - niestety to też jest odnotowane jako problem.

 

3. Gość kupił część zapłącił i na drugi dzień napisał, że jednak nie tego potrzebuję i żeby anulować aukcję i zrobić mu zwrot kasy.

To też zostanie odnotowane jak problem według mojego rozumowania.

 

Czy takie postępowanie ebaya jest według was fair ?

Nie bardzo wiem jak się powinienem zachować, także w sprawach spornych.

 

Nie wiem czy będe w stanie sprzedawać 400 przedmiotów  przez 3 miesiące, wtedy chyba miałyby te sprawy mniejszy udział procentowy.

Ebay napisał do mnie , że musi wystąpić problem z minimum 8 kupującymi wtedy pojawia się Nie spełniam standardów.

Sprzedając 400 przedmiotów -400 kupującym , wyliczając z tego 5%  to jest 20 transakcji teoretycznie.

Czy z tyloma maksymalnie transakcjami mogą wystąpić problemy żeby było OK ?

Wiadomość 1 z 5
ostatnia odpowiedź
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania

Standardy obsługi klienta

komentarze nie mają tu nic do rzeczy, tylko tranzakcje, czyli np sprzedaż 1000 przedmiotów a otrzymasz 10 komentarzy to problemy będą ci sie dzieliły przez 1000.

Z reguły jeśli wystąpi raz problem nie ma mozliwosć go cofnąć, czyli tak czy siak będzie ci obniżał statystyki.

wyżej pisałem jakie ja widze jedyne wyjście z tej sytuacji, poczytaj

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Wiadomość 4 z 5
ostatnia odpowiedź
4 ODPOW. 4

Standardy obsługi klienta

1 zwrot zalicza sie do problemów

2 nie zalicza sie do problemów ty otworzysz sprawe i jak podasz ze kupujący sie pomylil i on to zaakcepyuje

3 zalezy kto otworzyl sprawe jak klient = problem ty = nie ma problemu

 

oczywiscie że jest nie fair, bo jaki wplyw ma sprzedawca jak jakis de..bil otworzy zwrot ze ze pomylil sie z rozmiarem przedmiotu i chce go zwrócic 

Probelmy ne moga przekraczać 5% wszystkich tranzakcji, dopiero jak będziesz mial 9 problemów to pojawia się one w twoich statystykach jest to wprowadzone po to aby chronic nowych sprzedawców bo np sprzedałes coś pierwszy raz i klient to zwrócil no to masz 100 % problemów 🙂 400 tranzakcji nic nie zmieni no bo jak np sprzedajesz srednio 50 rzeczy miesiecznie i masz np srednio 5 problemów to to daje 5 % jak bedziesz sprzedawał 400/miesiac no to srednio tez będziezsz mial 20 problemów czyli 5%. z tą róznica ze jak sprzedaz ponad 400 rzeczy/3 miesiące to ebay wezmie do statystyk tranzakcje z ostatnich 3 miesięcy, jedyne wyjście to porawic standardy obsługi klientów 😛 i nic tu nie da np spprzedawanie znajomym co maja konta na ebay 😛 bo wtedy poprawisz standardy ale globalne a ty musisz spelniac standardy na okreslonym rynku czyli np Niemcy Austria Szwajcaria albo UK. no i musiałbyś mieć dużo znajomych żeby to miało sens:P

Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widze to np załączać razem z paczką info że jak klientowi cos się nie spodoba albo się rozmysłi to żeby nie otwierał spraw na ebay tylko wysłał maila a my to załatwimy w ciągu 24h otwarcie sprawy na ebay tylko to skomplikuje i wydłuży proces, jak widzicie że wisi gdzieś na poczcie a klient powinien ją wczoraj dostać to piszcie maila do klienta podając trucking nr ze przesyłka utknęła na poczcie i przeproscie za opóznienia itp,

Wszystko zalęzy od klienta jak jest ok no to nie otworzy sprawy, ale takim postepowaniem napewno zmnięjszycie otwieranie spraw o jakis % lepsze to niż nic. 

 

sorry za pisowanie ale się spieszyłem

Wiadomość 2 z 5
ostatnia odpowiedź

Standardy obsługi klienta

Witam i z góry dziękuje za odpowiedź.

Niestety dzisiaj przy próbie wystawienia przedmiotu na ebay.de wyskoczyła mi regułka że nie spełniam standardów.

W wskaźnikach sprzedawcy pokazuje mi 8,06 % aukcji wystąpiły problemy a dokładniej 10 aukcji na 124 wszystkie.

Mam aktualnie wystawione 3 przedmioty i około 30 zaległych komentarzy których nie mogę się doprosić.

Moje pytanie brzmi :

W jaki sposób w takiej sytuacji mogę poprawić swoje wyniki ?

Mogę czekać jedynie na zaległe komentarze ?

Wtedy np będe miał 10 problemów na 160 aukcji co da 6,25 %.

 

Ewentualnie okres jest pokazywany np od 20 sierpnia 2014 do 20 sierpnia 2015 roku i np jakieś problemy z lipca 2014 i sierpnia do 20 znikają ze statystyk ?

 

Chciałbym też zapytać gdzie widzę na stronie mój ebay limity dotyczące sprzedaży ?

 

Nie wiem jakie jest wyjście z sytuacji. Problemy te mimo załatwienia ich pozytywnie czyli zwrot kasy np. dalej wiszą.

Wszystkie moje paczki dotarły do klientów.

 

Czy mogę założyć też kolejne konto firmowe i tam rozwijać sprzedaż ?

 

Niestety polski ebay odpowiada regułkami które nic nie wnoszą do tematu.

 

Wiadomość 3 z 5
ostatnia odpowiedź

Standardy obsługi klienta

komentarze nie mają tu nic do rzeczy, tylko tranzakcje, czyli np sprzedaż 1000 przedmiotów a otrzymasz 10 komentarzy to problemy będą ci sie dzieliły przez 1000.

Z reguły jeśli wystąpi raz problem nie ma mozliwosć go cofnąć, czyli tak czy siak będzie ci obniżał statystyki.

wyżej pisałem jakie ja widze jedyne wyjście z tej sytuacji, poczytaj

Wiadomość 4 z 5
ostatnia odpowiedź

Standardy obsługi klienta

Na dzisiejszą chwilę nie mogę już wystawiać przedmiotów. 

Jeśli mam prognoze nie spełnia standardów to znaczy że już nigdy ona się nie zmieni ?

Tzn nie będe miał możliwośći jej poprawić skoro nie mogę sprzedawać ?

Wiadomość 5 z 5
ostatnia odpowiedź