anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

mwks2005
Użytkownik
Nie jestem zawodowym sprzedawcą, więcej na Ebayu kupuję niż sprzedaję, nie znam dokładnie wszystkich zwyczajów ale byłem do tej pory przekonany,że skoro wysłałem towar i posiadam dowód nadania przesyłki to żadna siła nie może pozbawic mnie moich pieniędzy. Około 15 listopada sprzedałem kilka pocztówek do Francji za łączną kwotę; 17,50 Euro, po dwóch tygodniach kupujący otworzył spór, gdyż twierdził, że nie otrzymał towaru, kwota transakcji została zablokowana. Odpisałem, że wysłałem, podałem numer nadania i czekałem spokojnie. Minęły kolejne dwa tygodnie, kupujący przekształcił spór w roszczenie. W odpowiedzi wysłałem faksem dowód nadania i po kolejnym okresie czasu otrzymałem decyzję, że spór został rozstrzygnięty na korzyśc kupującego, a moje pieniądze zostały mu przekazane. Pisałem odwołania, dzwoniłem i jeszcze w dniu 22 stycznia otrzymałem mail, że firma PayPal bada sprawę i potrzebuje więcej czasu, natomiast 5 lutego sprawa została zamknięta (o czym już nie zostałem powiadomiony) a moje odwołanie odrzucone. W tym czasie kontaktowałem się też z Pocztą Polską, która niezmiennie odpowiadała że list opuścił granice Polski i nie mają odpowiedzi od Poczty Francuskiej (Również o tym informowałem firmę PayPal i pytałem czy ktoś zapytał ponownie kontrahenta z Francji czy aby przesyłka nie dotarła do niego z opóźnieniem}. Pay Pal odpisywał: ,,Pana apelacja została odrzucona, ponieważ numer monitorowania podany przez Pana nadal nie wskazuje na dostarczenie.
Aby odwołac się od naszej decyzji, należy przesłac nam dowód dostarczenia przedmiotu, wystawiony przez Pocztę Polską". Wreszcie 25 lutego otrzymałem od Poczty Polskiej taki dokument i przesłałem go do Firmy PayPal, która odpisała;,, Otrzymaliśmy od Pana wymaganą dokumentację, potwierdzającą dostarczenie towaru do odbiorcy. Sprawa zostanie rozpatrzona ponownie" oraz ,,Otrzymaliśmy potwierdzenie doręczenia przedmiotu wystawione przez Pocztę Polska. Skontaktujemy się z kupującym w Pana imieniu, aby zwrócił kwotę transakcji. Dziękujemy za cierpliwośc i współpracę przy rozpatrywaniu tej sprawy".
Minął kolejny miesiąc i 25 marca zapytałem co słychac z moimi pieniędzmi. Otrzymałem odpowiedź, która wprawiła mnie w osłupienie; ,,Wysłaliśmy grzecznościową wiadomośc do kupującego z prośbą o zwrócenie środków za tą transakcję. Firma PayPal nie jest prawnie
zobligowana na pobieranie środków z konta użytkownika już po zamknięciu sprawy. W tej sytuacji sugerujemy kontaktowac się bezpośrednio z kupującym".
Szok - Nie mam najmniejszego zamiaru korespondować z kontrahentem we Francji, to nie on ale Firma PayPal przywłaszczyła moje pieniądze i od Firmy PayPal będę domagał się ich zwrotu. Oczywiście nie omieszkam opisać tej żenującej sytuacji na wszelkich dostępnych mi forach, a tak że zgłosić sprawy do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta.
Wiadomość 1 z 12
ostatnia odpowiedź
11 ODPOW. 11

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

sk.polishuser
Użytkownik
Wiesz ja robie tak, ze zwracam kase odrazu jak ktos zalozy spor. Wtedy przynajmniej nie musze placic dodatkowych oplat za badanie mojej sprawy przez PP.
Nie ma szans z nimi wygrac. PP to h_u... i nic z tym sie nie da zrobic 😞
Wiadomość 2 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

mwks2005
Użytkownik
Ciąg dalszy;
W końcu stwierdziłem, że co mi tam, napiszę zgodnie z sugestiami do kontrahenta we Francji, że może by zapłacił.
Zamiast odpowiedzi otrzymałem trzy negatywne komentarze, a następnie Ebay zablokował mi możliwośc sprzedaży na miesiąc. Oto sprawiedliwośc Ebay - jak na Białorusi. Czuję się delikatnie mówiąc oszukany i zaszczuty i nie bardzo wiem co dalej robic, pisanie do Działu Obsługi Ebay to jak przemawianie do obrazu, zamiast sprawdzenia i pomocy gotowa formułka wklejona z gotowca. Sprawa o przywłaszczenie zarówno towaru jak i pieniędzy jest przecież udokumentowana w systemie PayPal i można to sprawdzic, ilośc komentarzy tez nagle przestała miec znaczenie, jeśli to nie jest dyskryminacja ze względu na kraj rejestracji to co to jest ?!!!
Wiadomość 3 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

mwks2005
Użytkownik
Ebay to serwis w którym sprzedający może zostać oszukany i zdyskredytowany a na dodatek bezpodstawnie ukarany przez sam Ebay, który twierdzi bezczelnie, że nie jest stroną a tylko umożliwia zawieranie transakcji.
Ponadto w odpowiedziach Obsługa Ebay pisze, że PayPal jest odrębną firmą i oni nie mają wpływu na decyzje firmy PayPal co jest wierutnym kłamstwem i chyba nikt w to nie wierzy, nawet oni.
Jest serwis który dyskryminuje sprzedawców ze względu na kraj rejestracji bo trudno inaczej ocenić mój przypadek; Zostałem okradziony przy współudziale firmy PayPal - co jest do sprawdzenia - kiedy sam upomniałem się u kupującego o przywłaszczone pieniądze dostałem w odpowiedzi cztery negatywne komentarze a Ebay zablokował mi możliwość sprzedaży, dlatego nie będę nikomu polecał tego serwisu.
Wiadomość 4 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

W przyszlosci uzywaj bezpieczniejszych dla sprzedawcy metod przyjmowania wplat np. gotowka, przekaz, przelew bankowy, Moneybookers (komercyjny), jest jeszcze Nochex i Google ktore moze kiedys zawitaja rowniez do PL. Niestety Ebay nie zezwala na stosowanie wiekszosci z nich ale Moneybookers juz jest osiagalny dla sprzedawcow w USA.
Wiadomość 5 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

wiem ze to stary post ale chcialem tylko cos sprostowac tutaj. watpie zeby byla to dyskriminacja na tle rasowym (kraju pochodzenia etc) to poprtostu beznadziejne zasady ebay/paypal ktore juz na szczescie sie troche zmienily. wina tez poczty polskiej ze tak dlugo potwierdzali dostarczenie glupiej przesylki. Niestety polska poczta dziala jak za komuny i nie mozna im ufac. Polecam uzywac innego kuriera lub ubezpieczac przesylki na wszelki wypadek (i tak kupujacy za to placi)

Wiadomość 6 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

 

 

Wiadomość 7 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

No widzisz, ja zostałem 'rozstrzygnięty' negatywnie w drugą stronę.

Kupiłem, zapłaciłem, nie otrzymałem, otwarłem spór, sprzedawca natychmiast przekształcił go w roszczenie, roszczenie zostało natychmiast [na drugi dzień] rozpatrzone pozytywnie dla niego [jedynie na podstawie dowodu nadania, przy czym ślad jest jedynie w royalmail, na stronie emonitoring poczty polskiej nie ma śladu po przesyłce], zamknięte i... - 'goń sie frajerze'.

Żeby nie dublować posta, w szczegółach opisałem tutaj:

wątek:

PayPal nie chroni sprzedawców przy wysyłce paczki Poczta Polska

link:

http://community.ebay.pl/t5/P-322-atno-347-ci/PayPal-nie-chroni-sprzedawc%C3%B3w-przy-wysy%C5%82ce-p...

 

Paypal ma program ochrony kupujacych - w Polsce ochrania ich przed ich własnymi pieniędzmi.

 

paypal przekręcił mnie już drugi raz - choć tym razem na duużo mniejsze pieniądze niż za pierwszym, to nie zostawię tego bez reakcji. Ktoś ich musi w końcu nauczyć że tu nie republika bananowa i zasady powinny być takie same jak na innych rynkach. Choćby ta nauka miała trwać kilka lat, bo uczeń zapewne oporny będzie.

 

Wiadomość 8 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

Wybacz ale pleciesz bzdury - po pierwsze Poczta Polska nie działa tak źle jak to się potocznie sądzi, poczytaj jak działa np. poczta w UK.

Po drugie - przy przesyłkach zagranicznych najwięcej zależy od poczty adresata, są też ustalenia Miedzynarodowej Unii Pocztowej i tak np. reklamacja międzynarodowa może trwać 3 miesiące ale wytłumacz to mądralom z eBay.pl lub PayPal.

Po trzecie - to jest dyskryminacja polskich sprzedawców przez polską obsługę eBay.pl, ja wiele spraw, których nie załatwił mi serwis polski - załatwiłem pozytywnie przez serwis niemiecki !

Polska obsługa staje zawsze po stronie cudzoziemca - niestety - widać czują się światowcami ...

Wiadomość 9 z 12
ostatnia odpowiedź

Jak zostałem okradziony przez firmę PayPal

Pomijam całą opowieść mojego przypadku. W skrócie napiszę że kupujący z USA wystąpił o zwrot kasy po miesiącu jak otrzymał ode mnie rejestrowaną przesyłkę której dostarczenie potwierdza emonitoring poczty polskiej, tracking info USPS i sam tracking eBaya ! eBay roztrzygnął spór na moją niekorzyść twierdząc że tracking nie mówi o fakcie dostarczenia - paranoja !

 

Zbieram wszystkie dokumenty, dowody i jeszcze uzyskam pisemne adnotacje z Poczty Polskiej po czym z pomocą prawnika zgłaszam do sądu eBay i PayPal za nieuzasadnione rozporządzanie moimi pieniędzmi a dokładnie 188 USD jestem stratny + przedmiot który nigdy do mnie nie wróci bo odebrał go kupujący.

 

To jest druga taka sytuacja - przy pierwszej udało mi się przekonać kupującego do zeznania prawdy i odwołania sporu ale w chwili obecnej trafiłem na delikatnie mówiąc "trudniejszy przypadek".

 

Mam zasadę, jeżeli nie nauczę uczciwości kupującego to będzie on dalej wyłudzał i będą kolejne ofiary. Stać mnie na procesowanie się z eBayem. Więc do dzieła ...

 

Jeżeli ktoś ma za sobą lub przed sobą podobny przypadek to proszę o kontakt - wspólnie możemy więcej !

Wiadomość 10 z 12
ostatnia odpowiedź