wycofanie płatności paypal brak zwrotu towaru

Witam

Znajomy wystawił przedmiot na aukcję na angielskim ebayu, po zakończeniu i pojawieniu się pieniędzy na koncie paypal wysłał przedmiot, kupujący wystawił pozytyw jednak pieniądze nadal były zablokowane. Po pewnym czasie okazało się, że kupujący twierdzi, że coś nie działa a płatność jest cofnięta. Towar nie został odesłany a wcześniej nie było żadnej informacji ze strony kupującego.

proszę o pomoc co zrobić

z góry dziękuję

Zaakceptowane rozwiązania (0)

Odpowiedzi (2)

Odpowiedzi (2)

Dziwna sytuacja i dosyć niekomfortowa dla Ciebie. Jeżeli kupujący otrzymał przedmiot powinien zapłacić powtórnie. Jeżeli tego nie zrobi masz prawo otworzyć spór . Pieniądze pojawiły się na PayPalu czyli płatność za transakcję została zakończona. Dziwna sytuacja ,że kupujący twierdzi ''coś poszło nie tak''. PayPal  twierdzi ,że nie sprawdza czy przesyłka została dostarczona do adresata.Jest  z automatu wysyłana informacja jak dodasz numer przesyłki. PayPal nigdy nie sprawdza statusu przesyłki. Obciążenie zwrotne do którgo Pay Pal nic nie ma  tylko wystawca karty płatniczej decyduje na życzenie właściciela o wycofaniu pieniędzy za transakcję. Wydaje mi się ,że trafiłaś na cwaniaczka , który chciał przedmiot nie chcąc za niego zapłacic. Jeśli kupujacy nie otrzymuje przedmiotu może żądać tzw obciążenia zwrotnego swojej karty płatniczej. Jest to cofnięcie płatności za transakcję  w przypadku nie otrzymania przedmiotu lub gdy twierdzi ,że ktoś w jego imieniu płacił za przedmiot , którego nie chciał kupować. Jedyne rozwiązanie jak nie możesz dogadać się z kupującym to otworzenie sporu. Musisz mieć potwierdzenie wysłania paczki ,które wyślesz do PayPal. Spotkałem się z takim zachowaniem kupującego .Kupił przedmiot zażyczył sobie paczkę ekonomiczną . Transport paczki trwał około 2 miesiące( transport morski). Pomimo ,że był dodany numer przesyłki wystąpił z roszczeniem zwrotu pieniędzy ( obciążenie zwrotne). Pieniądze za transakcję były zablokowane na PayPal do czasu wyjaśnienia . Kupujący twierdził ,że nie potrafi zamknąć sporu. Sprawa wyjaśniła się gdy przedmiot doszedł do kupującego . PayPal odblokował pieniądze. Kupujący wystąpił o obciążenie zwrotne. Musiałem zgłościć zachowanie na eBay.com. Tylko dzięki przychylności eBay. com i zrozumieniu sytuacji wygrałem sprawę. Istniało uzasadnienie ,że kupujący chce zarówno towar + zwrot za całą transakcję. Zakładasz normalnie spór na eBay lub od razu na PayPal. Najlepsze rozwiązanie to ta druga opcja. Zyczę powodzenia

Witam, czy płatność PayPal miała status zokończona? Jeśli miała status "oczekująca" to prawdopodobnie była to płatność czekiem elektronicznym, bądź kartą kredytową i znajomy nie powinien w ogóle niczego wysyłać do momentu aż status płatności zmieni się na "zakończona". Czy istnieje jakiś dowód wysyłki? Potwierdzenie nadania? Jeśli tak, to można skontaktować się z PayPal, bo mogło to także być obciążenie zwrotne - tj. kupujący sobie kliknął, że "nie rozpoznaje transakcji". Tak czy owak pierwsze co powinniście zrobić to kontaktować się z PayPal i dowiedzieć się co to była za transakcja i co możecie zrobić.

Zadaj pytanie innym użytkownikom eBay